tisdag 2 juli 2013

Lilla toan


Håller fortfarand på att plocka upp lådor.
Men det är ju så tråååååååååååååkigt.
Jag kommer på en hel massa annat som jag vill göra först.
Som tex att börja måla om lilla toan.

 Som allt annat i lägenheten är tapeterna gamla och
i en helt annan stil än jag vill ha förstås.
 
Men golvet tycker jag om och det är nog inlagt
för inte så länge sedan.
Det är i blågrå-och gräddvita klinkerplattor.
Kommer inte riktigt till sin rätt här,
har tagit kortet med mobilen.
(naturligtvis har jag inte hittat kameran ännu, efter flytten)

Sen är jag ju en stensamlare också.
Från nästa alla semestrar följer det
med en sten eller två, kanske fler.
 
När jag hade tomt låg de ute ibland blommorna.
Nu försöker jag hitta "rätt" plats i lägenheten.
Lampan tycker jag är lite tuff.
Trots att den är gammal eller kanske just därför.
Har hittat en och köpt en färg som heter Äggskal.
Nu hoppas jag att den blir så bra som jag inbillar mej.
Tänkte ev ha några fina väggord också.
Kanske över toan.
Men har inte hittat rätt än.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar