lördag 2 februari 2013

Ny sjal, nytt bord

Varför ska man avsluta saker när man kan börja på något nytt.
 
Jag har flera UFOn i min virkkorg.
Men vissa blir inte som jag vill, andra har jag tröttnat lite på
och så ser jag ju så mycket kul mönster överallt.
Jag tycker ju både att göra och att använda sjalar.
Just nu med mycket andra tankar i huvudet
vill jag ha ett mönster som jag kunder göra utan att tänka så mycket.
Bara att virka på.
En liten detalj blir det i mitten.
Garnet som jag annänder heter Nina,
och innehåller bomul, ull och polaymid (vad nu det är).
Köpte det på Lidhel för någon vecka sedan.
 
Mönstret hittade jag hos virkpia.
Hos henne finns mycket att inspireras av.

Ta en titt.
 
 
Jag har också fått hem mitt "nya" bord.
Egentligen är det mycket äldre än det gamla men det är nytt för mej.
Lite, runt, vitt och har en iläggsskiva.
Passar mej bra tror jag.

 Det gamla såg ut så här
och det sålde jag samma dag som jag skrev på lägenhetsförsäljningen.
Jag har tyckt väldigt mycket om det.
Men nu är det dax för en förändring
och jag behöver inte ett så stort bord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar