söndag 3 februari 2013

Rensar helg

En av fördelarna med att flytta
är att man måste gå igenom
förråd, skåp och lådor
som man inte tittat i på länge.
 
I helgen har jag sorterat bort
kläder jag inte använder,
gardiner som jag tröttnat på.
En svart sopsäck blev det.
Den skänkte jag till Erikshjälpen.
 
Har äntligen fått iväg lite virkade sjalar till Hjälpstickan.
 
7-8 ringppärmar i olika färger och storlekar
fick en kompis som har redovisningsfirma.
 
Lådorna med julsaker fick åka till mammas garage.
Dom ska jag ju inte ha förrän till nästa jul,
tills dess har jag flyttat.
Även om jag idag inte vet vart.
 
På det hela taget känns det jättebra
att rensa ut saker som jag inte behöver.
Det känns som om jag är på gång igen,
men lämnat en av ryggsäck.
Inom Feng Shui (som jag läst lite om)
pratas det om att man är bunden av sina saker
och att man bara ska omge sej med
saker man tycker om, trivs med och behöver.
Men än finns det mycket kvar att
rensa, ge bort, slänga och packa.
 
Idag har jag varit på en visning av en 3:a
i området jag är intresserad av.
Men det var ALLA andra också.
Jag har aldrig varit på en visning med så mycket folk.
Men jag är klart intresserad,
hoppas naturligtvis att de andra "bara" var nyfikna.
Får se hur högt den går i pris.
Men den säljs nog i vecka.
Får hoppas att det är till  mej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar