tisdag 10 januari 2012

Inge bra början på bil året!!!!!!!!!

Jag har verkligen ingen tur med bilar.
Inte för att jag egentligen är så intresserad av bilar,
de är mer ett nödvändigt ont.

I våras dog min förra bil och jag köpte en ny.
Eller ny och ny var den ju inte,
ganska gammal och skrotig var den.

Nu har den nya gamla bilen också dött.
På väg till jobbet igår ville den bara köra ca 9 km
och jag har 3 mil till jobbet.
Inte kul alls.
Det går inte att åka kommunalt till mitt jobb.

Det blev bärgning till närmsta verkstad
och nu väntar jag att få veta vad felet är och vad det kommer att kosta.
Antagligen alldeles för mycket för min plånbok som är tunn redan från början.

Att jag i förra veckan dessutom låste in bilnyckeln i bilen
och låssmeden fick komma,
gör ju inte det hela bättre.

Nu är jag väldigt less på bilar och alla runtom kostnader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar