torsdag 5 januari 2012

En tur till tippen

Igår kom jag äntligen iväg till tippen.

Den här byrån fanns i mitt föräldrarhem.
Då var den grönbetsad,
blå har den varit sen jag flyttade hemifrån för typ 20 år sedan.

Då lådorna var grunda och inte så djupa
var den egentligen bara bra till precentpapper och att samla skräp i
Knopparna gick av i flytten till radhuset för fem år sedan.
Det blev ju förstås lite annat också som fick åka ut.
En skrivare, trasig ställning till trådbackar och en trasig spegel.
Spegeln ramlade ner från väggen i mellandagarna, helt utan anledning.
Ska man tro på skrock eller.
Tänk att man sparar på gamla trasiga saker.
Att det är så svårt att komma iväg och slänga.

Nu är det iallafall borta.
SKÖNT

Fick en luftigaren hall,
har också rensat lådorna förstås och slängt en massa skräp.
Det är så skönt att rensa ut skräp och sånt man inte behöver.
Det ger liksom mer energi.

Har ett par dagar ledigt,
(jag har jullov)
Så tanken är att jag ska rensa lite,
ringa samtal som behövs och träffa kompisar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar