torsdag 17 februari 2011

Nerklippta porslingsblommor

Här är en av mina porslinsblommor, den vanligaste (Hoya carnosa).

Den har växt lite snett och vint ett tag och blivit lite oformlig.
Så jag tänkte att jag skulle klippa av en "gren".
Det brukar jag göra ibland för att få ett bättre växtsätt, få in mer ljus i plantan.
Den brukar blomma bättre då.
Så här ser blommorna ut och den luktar ganska starkt.
Jag skulle klippa en "gren" som jag sett ut.
Men jag klippte fel.
Så det blev lite mer kapat än det var tänkt.
Det blev lite sticklingar eller många.
Nu ska jag försöka rota dom.
Några i vatten och några i torvbriketter.
Kan ju inte bara slänga dom, eller hur.
Till sommaren har jag tänk sälja lite på loppis
och ha blommtema.
Egentligen hade jag tänkt sälja
pelargonstiklingar, fröer, årets frösådder och lite andra växter.
Men nu får det bli lite Hoyasticklingar också. 

När jag nu ändå höll på klippte jag lite på mina andra Hoyor.
Är man knäpp eller.

1 kommentar:

  1. kikar in och önskar trevlig helg, ser ut att bli en fin dag

    SvaraRadera