onsdag 22 september 2010

Vinterexperiment

I år tänkte jag pröva att övervintra en rosmarin.
Jag har satt den mot en skyddad södervägg.
Som extra skydd har jag lagt ut sönderslagna krukor.
Vet egentligen inte om det är någon bra ide,
varken krukskärvorna eller själva övervintringen.
Men jag tycker om rosmarin och köper alltid en ny varje år.
Nu har jag ingen bra övervintringsplats inne, så jag testar det här.
Funkar det inte, skulle jag ju ha köpt en ny iallafall.

Här har jag ställt ihop mina mytor mot samma vägg.
De borde ju klara sej ändå.
Men jag tyckte det blev snyggt.
Den här taklöken fick jag för något år sedan.
Växer liksom som en rund liten kudde.
Trots att jag haft den i det här fyrkantiga fatet
har den behållit sin runda form.
Till våren ska jag nog försöka hitta ett runt
fat i passande storlek istället.

1 kommentar:

  1. Härliga bilder som vanligt. Min farmor täcker allt med granris,hon lyckas med allt som växer. Taklökarna måste du ha inne på vintern eller?

    SvaraRadera