onsdag 2 januari 2013

Hexagonkofta till Baltikum

Nu när helgdagarna är över
och jag fortfarande är ledig,
har jag hunnit virka en del när jag tagit det lungt framför TVn.
Det har regnat och töat ett par dagar så det är riktigt halt och slaskigt ute.
Inte något väder för långpromenader direkt.
 
Under hösten har jag sett den här hexagon koftan på flera bloggar
 och naturligtvis måste jag testa själv.

Garnet har jag fått av en Röda korset grupp i Vallentuna,
som skickar stickade kläder till Baltikum.
Nu kommer de få de här  virkade koftorna och hättan.
Jag hoppas att de tycker de är OK
och att de kommer att väma något litet barn.
Det är samma mönster på båda
 HÄR hittade jag grundmönstret
och HÄR hittade jag hur man gör kragen kragen.
Båda de här bloggarna är verkligen inspererande och roliga att läsa.

 Den här rosa blev härligt tjejig och något större och längre.
Mönstret på hättan hittade jag HÄR
Den var enkel och kul att virka.
Den kommer jag säkera att göra fler av.
 Mönstret till hättan är på engelska.

Det är första gången som jag virkar efter ett engelskt mönster.
Jag känner mej riktigt stolt,
för jag är riktigt dålig på att läsa engelska.

Jag virkar ju en del till mej själv och barnen,
men man kan ju inte hur mycket virkat som helst hemma.
Så att göra saker till någon om kanske verkligen behöver det känns bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar