lördag 2 april 2011

Fynden från mässan

Redan lördag igen, veckorna rusar tycker jag.
Jag hinner inte blogga lika ofta som jag skulle vilja,
så det dröjer lite mellan inläggen.
Ena veckan är det fult upp med barnen och den andra (barnfria)
bokar jag ofta in en massa saker, träffar vänner, går kurs etc.
Jag tänkte jag skulle visa vad jag köpte på mässan förra veckan.

Här är den lilla samlingen.
 Lite fröer, namnstickor, julros och två pelargoner.
En vit dubbel julros.
Julrosor är en blomma som jag kommer ihåg från min barndom
som jag redan då tyckte så  mycket om.
Nu har det blivit så att jag samlat på mej några.
Väntar med spänning på att de som står ute ska börja blomma

Köpte några sticklingar också som jag glömde på första bilden.
Den lilla är en nejlika "Starry Eyes", en vit nejlika med lila mitt.
En fingerborgshatt "Husker Red" har röda stjälkar och ska blomma från juli till oktober.
Den tredje missade jag namnet på men bladen var fina och dekorativa.
 En primärhybrid pelargon, P.x tricuspidatum.
Ska vara vitblommande och se vilka ovanligt växtsätt och blad.
Nu hoppas jag bara att jag den överlever hos mej och att jag kan övervintra den sen.
En till pelargon. P.sidoides.
Jag letade speciellt efter lite ovanliga pelargoner.
Nu en vecka senare visar den en av sina små men vackra lila blommor.

Jag stod och klämde på en knölpelargon
med sååå häftigt växtsätt, men det blev ingen.
Ångrar mej lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar